خرید افزودنی بتن و روان‌کننده بتن برای هوای گرم

خرید افزودنی بتن و روان‌کننده بتن برای هوای گرم

یکی از چالش‌های مهم هنگام بتن‌ریزی، وجود هوای­ گرم در محل پروژه مناسب می‌باشد. اگر در زمان بتن‌ریزی هوا گرم باشد، کیفیت و سختی بتن را پایین آورده و باعث اختلاط و سختی سیمان می‌شود که عمده این مشکلات خود را در زمان گیرش سیمان نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا  در این مقاله با نحوه انتخاب و خرید روان کننده بتن و انواع آن آشنا شده و الزامات و شرایط استفاده از این مواد برای استفاده از بتن در هوای­ گرم و خرید افزودنی بتن را بیان می­‌کنیم.

8عامل مضرات بتن‌ریزی در هوای گرم

بتن‌ریزی در هوای گرم باعث بروز مشکلاتی خواهد شد:

  1. افزایش مصرف آب در طول کار به‌ دلیل بالارفتن سرعت تبخیر آب بتن
  2. کاهش مقاومت بتن به ‌دلیل وجود دمای بالای آن در هنگام بتن‌ریزی
  3. ایجاد ترک‌های حرارتی و جمع‌شدن ناشی از خشک شدگی بتن
  4. کاهش مقاومت و دوام بتن در شرایط آب‌وهوایی مختلف مانند شرایط برف و یخ، خیس و خشکی مداوم و غیره
  5. کاهش پیوستگی بتن و میلگرد
  6. افزایش نفوذپذیری بتن و ایجاد خوردگی در میلگردها یا به‌ وجود آمدن درزهای سرد
  7. از بین­‌رفتن زیبایی نمای بتن و از دست­دادن یکنواختی سطح آن
  8. تغییر رنگ بتن به سبب تفاوت آبگیری در قسمت‌های مختلف بتن و نیاز به روان‌کننده بتن

چگونه از سفتی بتن در هوای­ گرم جلوگیری کنیم؟

مشکل هنگام بتن‌ریزی در هوای­ گرم، سفتی و کاهش آبگیری بتن است؛ برای اینکه بتن خاصیت خود را از دست ندهد بایستی به سراغ روان‌کننده‌ بتن رفت.

کاهنده آب یا روان‌کننده بتن، یک ماده شیمیایی است که به بتن یا سایر مواد افزوده می‌شود تا بخشی از خصوصیات بتن را تحت تاثیر قرار داده و به بهبود کارایی و مقاومت آن منجر شود. این ماده در هوای گرم شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوان نرمی و خاصیت شکل‌پذیری بتن را افزایش داد.

استفاده از روان‌کننده‌های بتن باعث حفظ اسلامپ و ایجاد روانی مناسب بتن در شرایط آب‌وهوایی مختلف به‌ خصوص آب و هوای­ گرم می‌شود.

استفاده از روان‌کننده برای حفظ اسلامپ بتن

تولید (کپکو) در تولید این محصولات مانند Capcocrete SRC4060 در بهترین جایگاه در صنعت ساختمان است. برای خرید روان کننده‌ها، با کارشناسان کپکو تماس بگیرید. در واقع باید گفت روان‌ کننده بتن بر پایه پلی‌کربوکسیلات به‌ عنوان یک ابر روان‌کننده یا نسل سوم روان‌کننده‌های بتن شناخته می‌شود.

علت محبوبیت این روان‌کننده، حفظ کارایی بتن تا پروژه است. در گذشته روان‌کننده‌ها باعث افت اسلامپ بتن می‌شدند، به همین دلیل باید از این مواد در هنگام بتن‌ریزی و پای کار استفاده می‌شد، اما اضافه و مخلوط کردن روان‌کننده به بتن، قبل از آغاز بتن‌ریزی سختی کار را بالا می‌برد و از سرعت انجام کار کم می‌کرد.

خرید افزودنی بتن و روان‌کننده بتن برای هوای گرم

تفاوت روان‌کننده بتن با ابر روان‌کننده بتن

در میان نسل‌های مختلف روان‌ کننده بتن، پلی کربوکسیلات به‌ عنوان یک فوق روان‌کننده بتن شهرت پیدا کرده است. تفاوت این نسل از روان‌کننده با نسل‌های قبلی در این است که تولید بتن را با عددی نزدیک به 15 درصد آب کمتر میسر می‌کند.

این افزودنی‌های فوق روان‌کننده بتن، نسبت آب به سیمان را بدون تاثیر منفی بر کارایی بتن کاهش می‌دهند و تولید بتن برای مناطقی با آب و هوای گرم را آسان کرده‌اند. مواد بر پایه پلی‌کربوکسیلات یا نسل سوم روان‌کننده‌های بتن، باعث کاهش 30 درصدی آب می‌شوند و عملکرد ملات بتن و مقاومت بتن را با کاهش نسبت آب به سیمان بهبود می‌بخشند.

یکی از تفاوت‌های مهم ابر روان‌کننده‌های بتن، جلوگیری از سفت‌شدن بتن در محل پروژه یا هنگام ساخت و انتقال آن به محل پروژه است. کربوکسیلات‌های موجود در این کاهنده‌ آب، ذرات سیمان را پراکنده کرده و مانع از تجمع یک­جای ذرات سیمان یا به اصطلاح کلوخه‌شدن سیمان می‌شوند. این خاصیت باعث حفظ اسلامپ بتن شده و نیازی به افزودن آب اضافی به بتن نیست.

راهنمای خرید روان‌کننده بتن

قبل از خرید روان‌کننده بتن به چند نکته توجه کنید. سیمان‌ها با روان‌کننده‌ها واکنش نشان می‌دهند و اگر در میزان مصرف این کاهنده‌های آب بی‌دقتی شود، ممکن است فرایند روان‌کننده را دچار مشکل کند.

تولید (کپکو) به‌ عنوان یکی از تولیدکنندگان مواد شیمیایی و افزودنی‌های بتنی در بازار ایران فعالیت می‌کند. تمامی محصولات تولیدی این شرکت دارای استانداردهای به‌روز برای روان‌کننده‌ها و فوق روان‌کننده‌های بتنی است.

4 عامل نقش حیاتی در میزان مصرف روان‌کننده‌ها:

  1. نوع روان‌کننده
  2. نوع بتن
  3. محل افزودن کاهنده‌ آب یا روان‌کننده به بتن
  4. دمای هوا و بتن

خرید افزودنی بتن و روان‌کننده بتن برای هوای گرم

CapcoCrete SRC4060 تولید شده توسط برند تجاری کپکو یکی از ابر روان‌کننده‌های بتنی است که تا 60 دقیقه روانی بتن را حفظ می‌کند. این محصول فاقد مواد کندگیر کننده بوده و ساختار آن براساس رزین پلی‌کربوکسیلات است، در نتیجه خاصیت حفظ اسلامپ محصول را بالا می‌برد.

کاهش نسبت آب به مواد سیمانی و افزایش مقاومت فشاری هفت و 28 روزه، قابلیت حمل بتن آماده در مسیرهای طولانی، بهبود تراکم سیمان و توزیع بهتر آن، پمپ‌پذیری بهتر بتن و حفظ اسلامپ بتن به مدت زیاد بدون افزایش مدت زمان گیرش بتن ازجمله مزیت‌های این محصول تولیدشده برند کپکو است.